Etre bedoù faltaziet, metal hag arkeologiezh…
Boemet abaoe ma bugaleaj gant ar c'hoñchennoù, ar mojennoù hag ar mitologiezhioù, on bet gwall blijet yaouankig c'hoazh gant istor hag hengoun ar pobloù a zo bet gouest da zerc'hel bev teñzorioù sevenadur o hendadoù. Memes mod, on bet a-viskoazh dedennet gant ar metaloù. Un danvez eus ar re uhelañ, solut, lufrus, lakaet da dalvezout e hud an tan… Heñvel on aze ouzh hon hendadoù ma oa ar gov hag an aremour hudourien ivez evito.
Pa grogis gant ma studioù war an hendraouriezh e voen buan tre gwall zedennet pa zizolois Kelted mare an houarn hag o arz, ken dibar ha galloudek, am eus kroget da zeskiñ pizh.
Breizh : gwrizioù hag awen
Breizh, al lec'h ma m'eus tremenet ma bugaleaj, er Vro Wenn, tro-dro da c'heoded ar grennamzer a Werrann a zo dres unan eus ar vroioù-se m'eo bet ganet enno ur sevenadur disheñvel hag a zo bet miret prizius gant ar bobl betek hon amzer. Hor yezh eo da gentañ, eveljust, met ivez un hengoun bev, troioù spered, un istor, ur Bobl, e wengelioù hag e vojennoù… Amañ eo gwriziennet ha ganet ma c'hrouadennoù. Pouezus tre eo din brudañ chemet an artizanerezh eus Breizh hag ar "Graet e Breizh".
War hent ar bravigerezh…
Desket em eus teknik ar c'hoar kollet evit teuziñ arem gant an arzourien Hervé Le Goff, Hamed Gandema, Salif Dermé ha gant an arnoder Jean-René Châtillon evit dont a-benn da gompren penaos e oa bet savet darn eus pennoberennoù marzhus arz ar Gelted, ha dreist holl o bravigoù.
Ar pep gwellañ eus pezh a voem ac'hanon a-viskoazh eo ar bravigoù. Eus un tu, teknikoù ha chemet kozh Noe ha liesseurt, gwriziennet en henamzer hag en arzoù an tan. Eus un tu all, a bep seurt implijoù, eus an hud d'an arverek o tremen dre al lidel, an arouez sokial hag an draezenn erotek…
Krouet em eus ma merk "Stalig an Teuzer" ha ma rummad kentañ e 2009. Goude un nebeut bloavezhioù eo savet ennon ar c'hoant da vont pelloc'h gant ar bravigerezh ha meur a stajoù m'eus graet e skol vravigerezh Tané e Ploermael hag eno em eus dizoloet liested al labour gant an dorn, a implij plakennoù metal hag orjalennoù evel danvez krai ha… kalz a teknikoù entanus all c'hoazh.
Abalamour da se em eus adanvet ma merk "Tan ha Morzhol", a-benn klotaat gwelloc'h gant spered ma labour.
************
Entre mondes imaginés, métal et archéologie…
Fasciné dès l'enfance par les contes, les légendes et les mythologies, je me suis très tôt passionné pour l'histoire et les traditions des peuples ayant su préserver le trésor de leurs cultures ancestrales. De même, les métaux ont toujours exercé sur moi un attrait particulier. Matériau "noble" par excellence, solide, brillant, mis en œuvre dans la magie du feu… Je rejoins ici nos lointains ancêtres pour qui le forgeron ou le bronzier était souvent aussi un sorcier.
Lorsque j'entame mes études d'archéologie, je suis rapidement captivé par la découverte des Celtes de l'âge du fer et de leur art si original et puissant dans l'étude duquel je me spécialise.
Bretagne : racines et inspiration
La Bretagne, où j'ai passé mon enfance dans le Pays Blanc environnant la cité médiévale de Guérande, est justement un de ces pays où une culture originale s'est épanouie et a été conservée précieusement par le peuple jusqu'à nous. Cette culture, c'est d'abord bien sûr notre langue mais ce sont aussi des traditions vivantes, des façons de penser le monde, une histoire, un Peuple, ses mythes et ses légendes… C'est ici que mes créations s'enracinent et naissent. Il est primordial pour moi de mettre en avant le savoir faire de l'artisanat breton et le "Fait en Bretagne"
En route pour la bijouterie…
J'ai appris les techniques de la fonte du bronze à la cire perdue auprès des artistes Hervé Le Goff, Hamed Gandema, Salif Dermé et du reconstituteur Jean-René Châtillon afin de comprendre comment avaient été réalisés nombre des fabuleux chefs-d'œuvre de l'art celtique, et notamment leurs bijoux.
Les bijoux, en effet, représentent la quintessence de ce qui m'attire depuis toujours. D'une part, des techniques et des savoirs-faire anciens et infiniment variés, plongeant dans l'Antiquité et au cœur des arts du feu. D'autre part, des usages multiples allant de la magie à l'utilitaire en passant par le rituel, le symbole social ou l'objet érotique…
J'ai créé ma marque "Stalig an Teuzer" (l'Atelier du Fondeur) et ma première collection en 2009. Après quelques années j'ai ressenti le désir d'aller plus loin dans la bijouterie et j'ai fait plusieurs stages à l'école de bijouterie Tané à Ploërmel où j'ai découvert la diversité du travail à la main et le travail des plaques et des fils de métal comme matières premières, ainsi que… beaucoup d'autres techniques passionnantes.
C'est ainsi qu'aujourd'hui j'ai rebaptisé ma marque "Tan ha Morzhol" (Feu et Marteau) afin de mieux refléter l'esprit de mon travail.